Saturday, January 7, 2012

#5 Hip hip BIRTHDAY!

Assalamualaikum.

"Cuba teka esok hari apa?" Ayat yang aku ulang banyak kali untuk ingatkan semua pasal birthday my awesome, funny, pretty and crazeyyy friend, (drum roll)

Nur Liyana Omar!

Dah tua dah akak kita sorang ni. Sesungguhnya aku bahagia sebab ada orang lebih tua daripada aku hewhew :p Yana, semoga Allah merahmati hidup kau and semoga semua impian dan cita-cita kau tercapai. Amin :)

So, what birthday present did I give her? Aku ni takdelah loaded mana, so hadiah biasa-biasa je. It's the thought that counts aite? :) Jadi, saya nak kongsilah dengan pembaca semua idea hadiah hari lahir saya untuk birthday girl ni :D

Memula, sediakan satu kertas A4 and lukislah kotak-kotak kecik sebanyak yang mungkin. Setiap satu kotak kecik tu tulislah ucapan pendek yang boleh menyentuh jiwa dan raga termasuk bakul serta semualah organ dalaman penerima hadiah nanti. Hahaha. Lepas dah tulis, hiaslah ucapan tu mengikut kreativiti sendiri (aku highlighter jelah yang mampu) Then, gunting and lipat kemas-kemas.

Lepas dah lipat, bubuhkan (cehh, macam nak suruh bubuh garam dan gula secukup rasa pulak) letaklah kertas yang dah berlipat tu dalam apa-apa bekas yang cantik molek. Aku beli bekas rotan ni masa aku pergi melaka time cuti midsem :)

Selitlah gula-gula in between the papers so mcm surprise surprise! Sambil baca ucapan pendek tu, boleh mengunyah gula-gula. Hiehie :)

Then letaklah semua kertas tu sampai nak melimpah keluar kertas-kertas tu. Jangan disangka di antara kertas-kertas yang padat tiada gula-gula. LOL :)

And tadaaaa, dia tak tahu pun apa isi di dalam bekas rotan lagi hina ini. Aku sangatlah berharap dia akan suka hadiah rotan lagi hina ini. And this is the text she sent me :

Suka sgt! Thanx tau, dari mula sampai habis aku bukak, aku senyum sampai telinga tau :)

Hiehie, I'm glad you like it Yana. Okay, till here readers. Semoga kita bertemu lagi dalam entri seterusnya! :)

No comments:

Post a Comment