Friday, December 30, 2011

#1 It always seems impossible until it's done

Assalamualaikum.


And here's my reply :

Aku sbenarnya belajar watlek wat peace je tapi kne bt revision constantly la.Aku suka buat mind map time study. Apa2 info penting yg aku bce aku tulis dlm kertas lain bt note kecik2 je so nti klu aku kne jwb soalan at least aku tau point. Klu ayat tu rosak habis BI tunggang langgang pun, jnji point ada, markah penuh! Lagi, kalau ada soalan, jangan pernah segan atau malu-malu nak tanya cikgu. Kalau malu nak tanya dalam kelas, jumpa cikgu personally. And, kalau malu jugak nak tanya cikgu, tanyalah kawan-kawan

And time aku study aku suka buat lukisan sbenarnya. Kiranya jadikan semua benda yg aku bce tu dlm bentuk komik. Time boring boleh bce. Lukis org lidi cukup, hehe. Klu malas sgt, aku dulu selalu rekod balik suara aku tgh bce buku revision tu. Time free, aku dgr balik suara yg aku rekod tu. Hahaha Tp skrg tkleh rekod dah nti roommate aku igt aku gila. Sbbtuh aku prefer study alone than in a group.

Klu tknak kasi ngantuk, semestinya aku dgr lagu. Ataupun kalau dengar lagu tak dapat concentrate, aku baca kuat2 benda yang aku tgh hafal tu. Baca kuat tak semestinya macam bang bagi satu taman dengar. Cukuplah aku je yang dengar. Hohoho! selalunya aku pilih utk study time after subuhlah. Perghhh, bgn pagi2, after subuh terus mandi basuh rambut then study sorang2 aman gila tkde org kcu. Klu siang busy, aku study time mlm. Klu nak study mlm smpi tgh mlm, aku tidur time siang smpi bengkak mata HAHAHA. Paling penting, solat semua jangan lupa. Busy macam mana pun kita, Allah tetap nombor 1. Doa kan senjata orang mukmin.

Kalau dok study je 24 jam takleh gak. Kalau time sekolah dulu waktu petang aku selalu main badminton dengan adik-adik atau jiran aku. Study, studylah jugak. Tapi waktu main tu takleh miss lah. Hehe. And, jangan pernah benci cikgu atau ada rasa dengki kat kawan-kawan. Nanti satu benda kau study tak masuk otak. Tu jelah kot, harap membantu

No comments:

Post a Comment